Friday 16 August 2013

Egypt Cracks down On Pro-Morsi Camps . . .

Photo: AP Satu pasukan keselamatan Mesir pengiring penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi sebagai pasukan keselamatan membersihkan kem ‘Sit-in yang ditubuhkan berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan perkhemahan lain yang ditubuhkan oleh penyokong presiden yang digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Tq2u2@kz1Kizi (AP PHOTOS): Mesir retakan ke atas kem-kem pro-Morsi. CAIRO (AP) pasukan keselamatan Mesir telah menyerbu utama kem ‘Sit-in penyokong Presiden Mohammed Morsi yang digulingkan di timur Kaherah selepas penjelasan daripada yang lebih kecil ‘Sit-in kampus Universiti Kaherah.

Perkembangan hari Rabu adalah bab terbaru dalam kemelut yang kini berhadapan Mesir sejak 2011 digulingkan daripada autocrat Hosni Mubarak dan mungkin untuk mendalami bahagian negara ini antara kem Islam yang diketuai oleh Ikhwan Muslimin di satu pihak, dan sekular, liberal, Muslim moderat dan Kristian minoriti di pihak yang lain. 

AP PHOTOS: Egypt cracks down on pro-Morsi camps. CAIRO (AP) Egyptian security forces have stormed the main sit-in camp of supporters of ousted President Mohammed Morsi in eastern Cairo after clearing out a smaller sit-in outside Cairo University's campus.

Wednesday's developments are the latest chapter in the turmoil that has roiled Egypt since the 2011 ouster of autocrat Hosni Mubarak and are likely to deepen the nation's division between the camp of Islamists led by the Muslim Brotherhood on one side, and secularists, liberals, moderate Muslims and minority Christians on the other.

Here's a gallery of images showing the latest developments in Egypt (Berikut adalah geleri imej yang menunjukkan perkembangan terkini di Mesir).

Photo: AP Seorang anggota pasukan keselamatan Mesir bercakap kepada seorang wanita yang memegang kayu pada mereka membersihkan ‘Sit-in oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi, pada yang lebih kecil daripada kedua-dua kem, dekat kampus Universiti Kaherah di Giza, Kaherah, Mesir, Rabu 14 Ogos, 2013. Pasukan keselamatan Mesir, yang disokong oleh kereta perisai dan jentolak, bergerak pada hari Rabu untuk membersihkan 2 kem-kem ‘Sit-in oleh penyokong negara Presiden Mohammed Morsi yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan terdengar di kedua-dua tempat. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Satu pasukan keselamatan Mesir menyatakan emosi sebagai pasukan keselamatan membersihkan kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, Rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan perkhemahan lain yang ditubuhkan oleh penyokong presiden negara Islam di Kaherah yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi berjalan yang lain pula sebagai pasukan keselamatan Mesir membersihkan kem ‘Sit-in ditubuhkan berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, Rabu 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan presiden Islam yang lain yang ditubuhkan oleh penyokong negara yang digulingkan di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Mayat penyokong bekas Presiden Mesir, Mohammed Morsi dilihat pada lantai hospital sementara di Rabaah Al ‘Adawiya di daerah Kaherah Nasr City, Mesir, Rabu Ogos 14, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan 2 perkhemahan luas penyokong presiden negara Islam di Kaherah yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar. Tulisan Arab berkata, 'Osama dari Wadi Jedid.' (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Penyokong bekas Presiden Mohammed Morsi berkumpul di sekeliling kenderaan polis yang telah ditolak jambatan ke-6 Oktober oleh penunjuk perasaan, berhampiran dengan ‘Sit-in terbesar oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi, di timur Nasr City daerah Kaherah, Mesir , Rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem-kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong presiden negara Islam di Kaherah yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Sebuah kenderaan polis ditolak jambatan ke-6 Oktober oleh penunjuk perasaan dekat dengan ‘Sit-in terbesar oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi di timur Nasr City daerah Kaherah, Mesir, RABU, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak hari untuk membersihkan kem-kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong presiden digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)


Photo: AP Sebuah kenderaan polis ditolak jambatan ke-6  Oktober oleh penunjuk perasaan dekat dengan ‘Sit-in terbesar oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi di timur Nasr City daerah Kaherah, Mesir, RABU, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem-kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong presiden digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Penyokong bekas Presiden Mohammed Morsi pertembungan Mesir dengan pasukan keselamatan Mesir sebagai pasukan keselamatan membersihkan ‘Sit-in oleh penyokong Morsi di timur Nasr City daerah Kaherah, Mesir, Rabu Ogos 14, 2013. Pasukan keselamatan Mesir, yang disokong oleh kereta perisai dan jentolak, bergerak pada hari Rabu untuk membersihkan kem dan lain-lain yang ditubuhkan oleh penyokong negara Presiden Mohammed Morsi yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan terdengar di kedua-dua tempat. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Seorang anggota pasukan keselamatan diseret dan dilucutkan terletak hak beliau oleh penunjuk perasaan selepas kenderaan polis telah ditolak jambatan ke-6 Oktober oleh penunjuk perasaan, berhampiran terbesar ‘Sit-in oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi di timur daerah Nasr City Kaherah, Mesir, Rabu 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem-kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong presiden negara Islam di Kaherah yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Seorang anggota pasukan keselamatan terletak di atas tanah sebagai penunjuk perasaan berkumpul, dan satu serangan atas dia dengan kasut, selepas kenderaan polis telah ditolak jambatan ke-6 Oktober oleh penunjuk perasaan, berhampiran terbesar ‘Sit-in oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi di timur Nasr City daerah Kaherah, Mesir, Rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem-kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong presiden digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Satu pasukan keselamatan Mesir menghadapi seorang wanita pada kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, Rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak hari untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan perkhemahan lain yang ditubuhkan oleh penyokong presiden digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Satu pasukan keselamatan Mesir pengiring penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi sebagai pasukan keselamatan jelas membersihkan kem ‘Sit-in ditubuhkan berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak hari untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan perkhemahan lain yang ditubuhkan oleh penyokong presiden negara Islam di Kaherah yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)


Photo: AP Seorang penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi duduk bersebelahan dengan seorang wanita berbaring di atas lantai di tengah-tengah asap sebagai pasukan keselamatan Mesir membersihkan mereka kem ‘Sit-in ditubuhkan berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, Rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan perkhemahan lain yang ditubuhkan oleh penyokong presiden digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Penyokong Presiden Islam Mohammed Morsi yang digulingkan cedera terletak di atas tanah sebagai pasukan keselamatan Mesir membersihkan kem ‘Sit-in ditubuhkan berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, rabu, 14 Ogos, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak hari untuk membersihkan kem dan ‘Sit-in perkhemahan lain yang ditubuhkan oleh penyokong presiden digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Penyokong Islam Presiden Mohammed Morsi yang digulingkan cedera terletak di atas tanah selepas pasukan keselamatan Mesir membersihkan kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong Morsi di daerah Nasr City, Kaherah, Mesir, Rabu Ogos 14, 2013. Pasukan keselamatan Mesir, yang disokong oleh kereta perisai dan jentolak, bergerak pada hari Rabu untuk membersihkan 2 di kem-kem ‘Sit-in oleh penyokong negara Presiden Mohammed Morsi yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan terdengar di kedua-dua tempat. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi membakar tayar semasa pertempuran dengan pasukan keselamatan Mesir di kejiranan Mohandessin Kaherah, Mesir, RABU, 14 Ogos, 2013. Pasukan keselamatan Mesir, yang disokong oleh kereta perisai dan jentolak, bergerak pada hari Rabu untuk membersihkan 2 kem-kem ‘Sit-in oleh penyokong negara Presiden Mohammed Morsi yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan terdengar di kedua-dua tempat. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Pasukan keselamatan Mesir membersihkan ‘Sit-in oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi di timur Nasr City daerah Kaherah, Mesir, Rabu 14 ogos, 2013. Pasukan keselamatan Mesir, yang disokong oleh kereta perisai dan jentolak, bergerak pada hari Rabu untuk membersihkan 2 kem-kem ‘Sit-in oleh penyokong negara menggulingkan Presiden Mohammed Morsi, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan terdengar di kedua-dua tempat. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Pasukan keselamatan Mesir memeriksa kem ‘Sit-in yang ditubuhkan oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi di daerah Nasr City, Kaherah, Mesir, Rabu 14 Ogos, 2013. Pasukan keselamatan Mesir, yang disokong oleh kereta perisai dan jentolak, bergerak pada hari Rabu untuk membersihkan 2 kem-kem ‘Sit-in oleh penyokong negara Presiden Mohammed Morsi yang digulingkan, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan terdengar di kedua-dua tempat. (think IN pictures @1WORLDCommunity)


Photo: AP Pasukan keselamatan Mesir membersihkan ‘Sit-in oleh penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi di timur Nasr City daerah Kaherah, Mesir, Rabu 14 ogos, 2013. Pasukan keselamatan Mesir, yang disokong oleh kereta perisai dan jentolak, bergerak pada hari Rabu untuk membersihkan 2 kem-kem ‘Sit-in oleh penyokong negara menggulingkan Presiden Mohammed Morsi, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan terdengar di kedua-dua tempat. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Seorang lelaki penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi sebagai cenderung pasukan keselamatan Mesir membersihkan kem ‘Sit-in ditubuhkan berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, Rabu, 14 OGOS, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak hari untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan perkhemahan lain yang ditubuhkan oleh penyokong presiden digulingkan negara Islam di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar kedengaran. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

Photo: AP Penyokong bekas Presiden Islam Mohammed Morsi menjalankan lain sebagai pasukan keselamatan Mesir bergerak untuk membersihkan kem ‘Sit-in yang ditubuhkan berhampiran Universiti Kaherah di daerah Giza di Kaherah, Mesir, Rabu Ogos 14, 2013. Polis Mesir dalam gear rusuhan melanda dengan kereta perisai dan jentolak Rabu untuk membersihkan kem ‘Sit-in dan presiden Islam yang lain yang ditubuhkan oleh penyokong negara yang digulingkan di Kaherah, penunjuk perasaan mandi dengan gas pemedih mata seperti bunyi tembakan berbunyi keluar. (think IN pictures @1WORLDCommunity)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...