Wednesday 2 May 2012

Pink Floyd STORY ~ 4

Pink Floyd merupakan sebuah band rock Inggeris yang mencapai kejayaan antarabangsa dengan muzik rock progresif dan Psychedelic mereka ditandakan oleh penggunaan lyrics falsafah, eksperimen-eksperiman sonik, dan huraikan menunjukkan hidup. Salah satu kumpulan rock yang paling komersil yang berjaya dan berpengaruh dalam sejarah muzik popular, mereka telah menjual lebih 200 juta album di seluruh dunia, termasuk 74,5 juta unit yang disahkan di Amerika Syarikat. 


T  e  m  b  o  k

Rencana utama: The Wall dan Pink Floyd-Wall

Pink Floyd STORY ~ 4
By kz1Kizi's ♥ 1WORLD

Di tengah-tengah masalah-masalah ini, Perairan membentangkan band dengan 2 idea-idea baru pada bulan Julai 1978. Yang pertama adalah demo 90 minit diberikan Bricks tajuk sementara the Wall dan yang lain kemudian akan menjadi album solo pertama Waters, Kebaikan dan Keburukan Hiking menyentak.

Walaupun kedua-dua Mason dan Gilmour pada mulanya berhati-hati (yang diilhamkan oleh insiden Ludah baru-baru ini) telah dipilih untuk menjadi album mereka seterusnya.

Bob Ezrin telah dibawa masuk sebagai pengeluar-bersama dan dia menulis skrip 40-page untuk album baru. Cerita itu adalah berdasarkan kepada ciri-ciri pusat Pink-watak yang diilhamkan oleh pengalaman zaman kanak-kanak Waters, yang paling ketara yang kematian bapanya dalam Perang Dunia II.

Bata di dinding 'pertama ini membawa kepada lebih banyak masalah; Pink akan menjadi supaya dadah-addled dan dipakai oleh industri muzik yang dia akan bertukar menjadi megalomaniac, pembangunan yang diilhamkan sebahagiannya oleh penurunan Syd Barrett. Pada akhir album penonton semakin fasis akan menonton Pink 'merobohkan tembok', sekali lagi menjadi seorang biasa yang penyayang.

Jurutera Brian Humphries, emosi disaliri oleh 5 tahun dengan band, telah digantikan oleh James Guthrie untuk rakaman album. Pada bulan Mac 1979 keadaan kritikal kewangan jalur menuntut bahawa mereka meninggalkan UK selama setahun atau lebih dan rakaman telah berpindah ke Super Bear Studios berhampiran Nice.


Band ini jarang sekali di studio bersama-sama dan hubungan dan Perairan 'dengan Wright rosak sepenuhnya. Wright telah diberikan tempoh percubaan sebagai pengeluar tetapi kaedah kerjanya, dan kekurangan input kreatif, menyebabkan ketegangan yang agak besar. Wright akhirnya berhenti datang ke dalam studio pada waktu siang dan bekerja hanya pada waktu malam.

Perkara-perkara yang datang ke kepala apabila Columbia menawarkan band tawaran yang lebih baik, sebagai pertukaran untuk melepaskan album Krismas. Perairan meningkat beban kerja mereka dengan sewajarnya tetapi Wright dengan perkahwinan 1 gagal dan penderitaan kemurungan, enggan untuk memotong pendek percutian keluarga beliau di Rhodes menyatakan, "band anak-anak  yang lain muda cukup untuk bersama-sama mereka di Perancis tetapi lombong adalah lebih tua dan mempunyai pergi ke sekolah. saya telah hilang anak-anak saya betul-betul.

Dalam Inside Out (2005), Mason mengatakan bahawa Waters dipanggil O'Rourke, yang bercuti ke Amerika Syarikat pada QE2, dan memberitahu beliau mempunyai Wright keluar band oleh masa yang Perairan tiba di LA untuk mencampurkan album, namun, Selesa Kebas (2008) Pink Floyd biografinya Mark Blake menyatakan bahawa-Waters dipanggil O'Rourke dan meminta dia untuk memberitahu Wright tentang urusan rakaman baru dan sambutan Wright nampaknya "Beritahu Roger untuk pergi" Wright tidak bersetuju dengan ingatan ini, menyatakan bahawa band ini telah bersetuju untuk merekodkan hanya melalui musim bunga dan awal musim panas dan bahawa dia tidak mempunyai idea mereka begitu jauh ketinggalan jadual.


Perairan terpegun dan merasakan bahawa Wright telah tidak melakukan secukupnya untuk membantu menyiapkan album. Gilmour bercuti di Dublin apabila dia mengetahui apa yang berlaku dan cuba untuk menenangkan keadaan. Beliau kemudiannya bercakap dengan Wright dan memberinya sokongan beliau, tetapi beliau mengingatkan beliau mengenai kekurangan input yang betul pada album.

Perairan menegaskan bahawa Wright meninggalkan, atau lain, dia akan enggan untuk melepaskan Wall. Beberapa hari kemudian, risau tentang keadaan kewangan mereka dan kegagalan hubungan interpersonal dalam lingkungan, Wright berhenti.

Khabar angin berterusan bahawa Wright mempunyai 1 ketagihan kokain, sesuatu yang dia sentiasa dipertikaikan, dan walaupun namanya tidak tidak muncul di mana-mana album yang siap dia telah bekerja sebagai pemuzik 1 dibayar pada itu, band berikutnya  pelancongan The Wall. Pengeluaran album terus dan Ogos 1979. 

Wright menyempurnakan tugasnya, dibantu oleh pemuzik sesi. Ke arah akhir sesi Wall, Mason meninggalkan campuran akhir Waters, Gilmour, Ezrin, dan Guthrie, perjalanan ke New York untuk merakamkan album solo sulungnya, Sukan rekaan Nick Mason.

Walaupun Pink Floyd jarang mengeluarkan single, dan telah tidak berbuat demikian sejak tahun 1968, album telah dinaikkan pangkat dengan "Satu lagi Brick dalam Wall (Bahagian II)", yang mengungguli carta di Amerika Syarikat dan United Kingdom. National Endowment for pengundian Kesenian dan RIAA yang bernama "Satu lagi bata di Wall (Bahagian II)" Lagu 365 Abad pada tahun 2001.

Tembok telah dibebaskan pada 30 November 1979 dan mengungguli carta Billboard selama 15 minggu. Tembok berada di kedudukan No.4 masa semua pada senarai RIAA 100 album Top, dengan 23 juta unit yang disahkan yang dijual di Amerika Syarikat sahaja, dan tetap menjadi salah satu album band yang terlaris.  Penutup salah satu reka bentuk mereka yang paling minimalis, dengan dinding bata yang mudah putih, dan tiada logo atau nama band.

Band ini telah mengikuti lawatan dengan pertunjukan pentas terperinci. Gerald Scarfe telah digunakan untuk menghasilkan satu siri animasi yang berikutnya The Wall Tour, termasuk siri mimpi buruk visi masa depan seperti merpati keamanan meletup untuk mendedahkan helang.


Boneka kembung besar telah juga diwujudkan untuk menunjukkan hidup. Hubungan dalam lingkungan yang rendah di sepanjang masa. Winnebagos 4 mereka telah diletakkan dalam bulatan, dengan pintu yang dihadapi dari pusat bandar.

Perairan menggunakan kenderaan sendiri untuk tiba di tempat dan tinggal di hotel-hotel yang berasingan dari seluruh band. Wright kembali sebagai pemuzik berbayar dan hanya 'ahli' band untuk mendapat keuntungan dari usaha yang hilang kira-kira AS $ 600.000.

Konsep Wall juga melahirkan sebuah filem eponim, pelan asal yang menjadi campuran rakaman konsert secara langsung dan adegan animasi. Rakaman konsert, bagaimanapun, terbukti tidak praktikal untuk filem.

Alan Parker bersetuju untuk mengarah dan mengambil pendekatan yang berbeza. Urutan animasi akan kekal, tetapi adegan akan bertindak oleh pelakon profesional dengan dialog tidak. Perairan telah skrin diuji tetapi cepat dibuang dan Bob Geldof telah diminta untuk mengambil peranan Pink. Geldof mulanya enggan beribadat kepada Tuhan, mengutuk jalan cerita The Wall sebagai "bandulan".

Beliau akhirnya memenangi alih oleh prospek yang terlibat dalam filem utama dan menerima bayaran yang besar untuk kerja-kerja yang dilakukan. Perairan mengambil cuti 6 minggu semasa penggambaran dan kembali ke mendapati bahawa Parker telah menggunakan lesen kreatif untuk menukar bahagian-bahagian filem yang disukainya. Perairan adalah marah, kedua-dua berjuang, dan Parker mengancam untuk mencari jalan keluar.

Gilmour mengaku dengan Waters untuk menimbang semula pendiriannya, mengingatkan Bassist bahawa beliau dan ahli-ahli band yang lain pemegang saham dan pengarah dan boleh keluar-mengundi beliau atas keputusan tersebut. Soundtrack diubahsuai juga telah dicipta untuk beberapa lagu filem.

Pink Floyd The Wall telah ditayangkan di Festival Filem Cannes pada bulan Mei 1982, yang dikeluarkan di UK pada bulan Julai 1982, dan dibebaskan di peringkat antarabangsa melalui sepanjang tahun 1982. Seperti Haiwan, Wall juga mempunyai pengaruh logam berat.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...