Wednesday 2 May 2012

Pink Floyd STORY ~ 6

Pink Floyd merupakan sebuah band rock Inggeris yang mencapai kejayaan antarabangsa dengan muzik rock progresif dan Psychedelic mereka ditandakan oleh penggunaan lyrics falsafah, eksperimen-eksperiman sonik, dan huraikan menunjukkan hidup. Salah satu kumpulan rock yang paling komersil yang berjaya dan berpengaruh dalam sejarah muzik popular, mereka telah menjual lebih 200 juta album di seluruh dunia, termasuk 74,5 juta unit yang disahkan di Amerika Syarikat. 


Luput seketika Sebab (A Momentary Lapse of Reason)

Rencana utama: A luput seketika Sebab

A  s  t  o  r  i  a

Pink Floyd STORY ~ 6
By kz1Kizi's ♥ 1WORLD

Sebagai Radio K.A.O.S. telah dikeluarkan pada bulan Jun 1987, Gilmour telah merekrut pemuzik untuk apa yang akan menjadi album pertama Pink Floyd tanpa Waters-lelap seketika Sebab. Artis seperti Jon Carin dan Manzanera Phil bekerja pada album, menyertai oleh Bob Ezrin. Gilmour juga telah dihubungi oleh isteri baru Wright. 

Dia pernah mendengar bahawa dia bekerja pada bahan baru dan bertanya jika Wright boleh menyumbang. Gilmour mempertimbangkan permintaan itu, terdapat beberapa halangan undang-undang Wright semula-kemasukan kumpulan band ini, tetapi selepas mesyuarat di Hampstead, beliau telah dibawa balik.

Gilmour kemudian menyatakan dalam 1 temu bual dengan penulis Karl Dallas bahawa kehadiran Wright, "akan menjadikan kita lebih kuat di sisi undang-undang dan muzik" dan beliau telah bekerja sebagai pemuzik dibayar pada gaji mingguan $ 11.000. Album itu direkodkan di rumah perahu, Gilmour, Astoria, tertambat di sepanjang Sungai Thames dengan Andy Jackson (rakan sekerja Guthrie) yang dibawa masuk sebagai seorang jurutera. Gilmour bereksperimen dengan pelbagai penulis lagu, seperti Eric Stewart dan Roger McGough, tetapi akhirnya diselesaikan pada Anthony Moore sebagai penulis lirik lagu.

Gilmour kemudiannya mengakui bahawa projek baru adalah sukar tanpa Mason Perairan presence. Nick bimbang bahawa dia terlalu daripada amalan yang harus dilakukan pada album dan telah digantikan pada kesempatan oleh pemuzik sesi. 

Beliau sebaliknya menyibukkan dirinya dengan kesan bunyi album. Perubahan dari album sebelumnya Floyd A luput seketika Sebab telah dirakam pada perakam 32-saluran digital Mitsubishi menggunakan penyegerakan MIDI dengan bantuan komputer Apple Macintosh. Perairan pada satu ketika melawat Astoria untuk melihat Ezrin, bersama-sama dengan Christie yang ketika itu menjadi isterinya.

Memandangkan beliau masih merupakan pemegang saham dan pengarah muzik Floyd Pink, dia mampu untuk menghalang mana-mana keputusan yang dibuat oleh bekas rakan bandnya. Rakaman bergerak pertama ke Mayfair Studios dan kemudian Los Angeles-"Sungguh hebat kerana . . . peguam tidak boleh memanggil di tengah-tengah rakaman melainkan mereka telah menyeru di tengah-tengah malam."

Album itu telah dikeluarkan pada September 1987. Ribut Thorgerson, yang kreatif input tidak hadir dari Tembok dan The Cut Akhir, telah digunakan untuk merekabentuk perintah cover.

In untuk menyampaikan mesej bahawa Waters telah meninggalkan band, gambar kumpulan adalah untuk kali pertama sejak mencampuri-termasuk di dalam perlindungan. Album terus kepada tiga nombor di United Kingdom dan Amerika Syarikat diadakan dari tempat teratas oleh Bad Michael Jackson dan Whitesnake eponim Whitesnake album ini.

Walaupun Gilmour pada mulanya dilihat album sebagai kembali kepada bentuk terbaik band, Wright kemudian akan tidak bersetuju menyatakan, "kritikan Roger adil. Ini bukan di semua album band." Pandangan Q Magazine adalah bahawa album adalah terutamanya usaha Gilmour solo. Perairan berkata, "Saya fikir ia sangat tergesa-gesa, tetapi pemalsuan yang agak pandai . . .  lagu miskin secara umum; lyrics Saya tidak boleh agak percaya lyrics Gilmour adalah sangat 3 kadar . . ."

Lawatan bersekutu mempunyai satu permulaan yang berbatu. Perairan cuba untuk menyekat dicadangkan Pink Floyd pelancongan dengan menghubungi setiap penaja di Amerika Syarikat dan mengancam untuk mendakwa mereka jika mereka menggunakan nama Pink Floyd. 

Gilmour dan Mason membiayai kos permulaan bersama Mason, dipisahkan daripada isterinya, menggunakan Ferrari 250 GTO sebagai cagaran. Beberapa promoter telah tersinggung dengan ancaman Perairan dan beberapa bulan kemudian, tiket pergi pada jualan di Toronto dan telah habis dijual dalam tempoh beberapa jam. 

Latihan awal untuk lawatan yang akan datang adalah huru-hara, dengan Mason dan Wright sepenuhnya daripada amalan; menyedari beliau melawat pekan ini diambil ke atas kerja-kerja yang terlalu banyak, Gilmour ditanya Bob Ezrin untuk mengambil alih.

Sebagai band baru melawat seluruh Amerika Utara, 'Radio kaos Perairan lawatan itu, kadang-kadang tutup. Pemain gitar telah mengharamkan mana-mana ahli Pink Floyd daripada menghadiri konsert, yang secara amnya di tempat-tempat yang lebih kecil daripada perumahan persembahan band bekas itu. 

Perairan mengeluarkan writ untuk yuran hak cipta untuk kegunaan jalur kinzir terbang dan Pink Floyd bertindak balas dengan melampirkan satu set besar kemaluan lelaki ke bawah untuk membezakan ia daripada reka bentuk.

Menjelang November 1987 Perairan muncul untuk mengaku kalah dan pada 23 Disember penyelesaian undang-undang telahpun berjaya dicapai. Mason dan Gilmour telah dibenarkan penggunaan nama Pink Floyd-lamanya dan Perairan akan diberikan, antara lain, The Wall. 

Pertikaian tersebut berterusan walau bagaimanapun, dengan Perairan mengeluarkan sedikit sekali-sekala terhadap rakan-rakan bekas dan Gilmour dan Mason bertindak balas dengan membuat cahaya tuntutan Waters bahawa mereka akan gagal tanpa dia. Matahari dicetak cerita tentang Waters, yang ia mendakwa telah membayar seorang seniman untuk mewujudkan 150 gulung tandas dengan muka Gilmour pada kertas setiap Waters menafikan cerita, tetapi bergurau bahawa dia menganggap ia adalah idea yang baik.


Bahagian Bell

Rencana utama: Bahagian Bell

Selama beberapa tahun 3 ahli Pink Floyd telah menyibukkan diri dengan perihal peribadi, seperti penggambaran dan bersaing dalam Panamericana Carrera (di mana Gilmour dan O'Rourke terlibat dalam kemalangan) dan kemudian merakamkan lagu untuk filem itu. Gilmour Halia bercerai dan Tukang batu berkahwin pelakon Annette Lynton. Pada bulan Januari 1993, band ini mula bekerja pada album baru.

Mereka kembali ke Britannia kemudian direkabentuk semula Row Studios, di mana selama beberapa hari Gilmour, Mason dan Wright bekerja kerjasama, iklan-libbing bahan baru. Selepas kira-kira 2 minggu, band ini mempunyai idea yang cukup untuk mula mencipta lagu-lagu baru. 

Bob Ezrin kembali bekerja pada album dan pengeluaran berpindah ke Astoria, di mana dari bulan Februari hingga Mei 1993 band ini bekerja pada kira-kira 25 idea. Kontrak, Wright masih tidak sebagai ahli penuh band: 

"Ia datang sangat dekat dengan titik di mana saya tidak akan melakukan album", satu keadaan yang jelas kecewa keyboard, namun, beliau telah diberi kredit penulisan lagu pertama album Pink Floyd sejak tahun 1975-an. Wish You Were Here'. Satu lagi penulis lagu yang dikreditkan pada album adalah teman wanita baru Gilmour, Polly Simson. 

Beliau membantu menulis "Harapan Tinggi" dengan Gilmour-bersama-sama dengan trek beberapa situasi di mana, walaupun pada mulanya tegang, Ezrin berkata, "menarik seluruh album bersama-sama". Beliau juga membantu Gilmour yang telah membangunkan tabiat kokain berikutan perceraian itu.

Michael Kamen telah dibawa masuk untuk bekerja di pelbagai rentetan album arrangementsand Dick Parry dan Chris Thomas juga kembali. Berminat untuk mengelakkan bersaing terhadap siaran album yang lain (seperti yang berlaku dengan selang seketika) band menetapkan tarikh akhir April 1994, di mana mata mereka akan mula tur lagi. 

Tajuk album telah dipilih oleh penulis Douglas Adams dan Thorgerson Storm sekali lagi menyediakan karya seni perlindungan. Thorgerson juga menyediakan 6 keping baru filem untuk lawatan yang akan datang.

Band ini menghabiskan masa selama 3 minggu membacakan dalam hangar di Norton Pangkalan Tentera Udara di San Bernardino, California, sebelum membuka pada 29 Mac 1994 di Miami dengan anak-anak kapal yang hampir sama dengan yang digunakan untuk lelap seketika mereka pelancongan Sebab. Mereka memainkan campuran kegemaran Pink Floyd, tetapi kemudian ditukar setlist mereka termasuk Sebelah Jahat Bulan keseluruhannya.

Band ini juga diperbaharui kenalan mereka dengan Peter Wynne Willson. Waters menolak jemputan jalur untuk menyertai mereka sebagai pelancongan sampai ke Eropah, kemudian menyatakan kegusaran beliau bahawa beberapa lagu Pink Floyd sekali lagi dilakukan di tempat-tempat yang besar. Kapasiti 1200 Pendirian yang runtuh di Earls Court semasa kaki Eropah lawatan, tetapi dengan tiada kecederaan serius, dan prestasi yang telah dijadualkan semula.

Lawatan berakhir pada 29 Oktober dan pelancongan akhir kumpulan. A Pulse album secara langsung dan video konsert, juga dikenali sebagai Pulse, telah dibebaskan pada tahun 1995. 

Ini juga akan menjadi penampilan terakhir band ini sebelum perjumpaan sekali sahaja pada tahun 2005 semasa Live 8 dan persembahan mereka "Sun Lama" dan "The Great Gig in the Sky" di pengebumian pengurus mereka Steve O'Rourke. Live 8 dan seterusnya (2005-kini) Pada hari Sabtu 2 Julai 2005 klasik barisan Pink Floyd yang dilakukan bersama-sama di atas pentas untuk kali pertama dalam lebih daripada 24 tahun di konsert Live 8.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...