Wednesday 2 May 2012

Pink Floyd STORY ~ 5

Pink Floyd merupakan sebuah band rock Inggeris yang mencapai kejayaan antarabangsa dengan muzik rock progresif dan Psychedelic mereka ditandakan oleh penggunaan lyrics falsafah, eksperimen-eksperiman sonik, dan huraikan menunjukkan hidup. Salah satu kumpulan rock yang paling komersil yang berjaya dan berpengaruh dalam sejarah muzik popular, mereka telah menjual lebih 200 juta album di seluruh dunia, termasuk 74,5 juta unit yang disahkan di Amerika Syarikat. 


Cut Akhir

Rencana utama: Final Cut (album)

Pink Floyd STORY ~ 5
By kz1Kizi's ♥ 1WORLD

Projek baru muzik, dengan tajuk kerja ganti Bricks, pada asalnya dirancang sebagai album soundtrack Pink Floyd The Wall, tetapi dengan bermulanya onset Of the Falklands War mengubah hala tuju dan mula menulis bahan baru.

Perairan melihat sambutan Margaret Thatcher untuk pencerobohan Falklands sebagai jingoistic dan tidak perlu, dan dia berdedikasi album sementara baru bertajuk Requiem for a Post - War Dream - to his dead father. Serta-merta terdapat hujah-hujah antara Perairan dan Gilmour, yang merasakan bahawa album perlu mengandungi semua bahan yang baru, bukannya lagu-lagu yang dianggap tidak cukup untuk The Wall.

Perairan merasakan bahawa Gilmour telah menyumbang sedikit kepada repertoir lirik band. Michael Kamen (penyumbang kepada seksyen orkestra Wall) diantarai antara kedua-dua, juga melaksanakan peranan tradisi diduduki oleh Wright kemudian tidak hadir.

James Guthrie adalah jurutera studio dan Mason telah dibantu oleh dua drummers sesi. Rakaman berlaku dalam 8 studio, termasuk studio rumah Gilmour pada Hookend Manor dan studio rumah Perairan di East Sheen. Ketegangan dalam lingkungan yang berkembang.

Perairan dan Gilmour bekerja secara berasingan (sendiri tidak luar biasa) tetapi Gilmour mula berasa ketegangan, kadang-kadang hampir tidak mengekalkan tenang. Perairan hilang sabar dan mula Sudut Kamen, daripada kebosanan semasa satu sesi rakaman, telah mula berulang kali menulis "I Must Not Fuck Sheep" pada notepad di dalam bilik kawalan studio.

Selepas nama Gilmour konfrontasi akhir sebagai pengeluar telah dikeluarkan dari senarai kredit, mencerminkan apa yang Perairan merasakan kekurangan menulis lagu sumbangan. Sumbangan Mason adalah minimum, kerana beliau telah menyibukkan dirinya merekodkan kesan bunyi untuk sistem baru Holophonic eksperimen yang digunakan pada album. Dengan masalah perkahwinannya sendiri, beliau kekal tokoh yang jauh.

Thorgerson telah diluluskan bagi reka bentuk perlindungan, Perairan sebaliknya memilih untuk mereka sendiri, dan adik-undang-undang, Willie Christie, telah ditugaskan untuk mengambil gambar untuk perlindungan album. 

Final Cut was released: Cut akhir telah dikeluarkan pada bulan Mac 1983, akan terus ke No.1 di UK dan NO.6 di Amerika Syarikat. Perairan dikreditkan dengan menulis semua lirik serta muzik pada album.

Gilmour tidak mempunyai apa-apa bahan yang sedia untuk album dan bertanya Waters melambatkan rakaman sehingga dia boleh menulis beberapa lagu, tetapi Waters enggan. Gilmour kemudian mengulas, "Saya pasti bersalah pada bila-bila masa kerana malas . . . tetapi dia tidak betul mengenai mahu meletakkan beberapa trek Cut Akhir."


Menurut Mason, nama Gilmour "hilang" daripada kredit pengeluaran, selepas perebutan kuasa dalam lingkungan dan hujah yang kreatif tentang album, walaupun dia mengekalkan gajinya.

"Tidak Sekarang John" telah dikeluarkan sebagai satu, dengan chorus "Yang Calaka" bowdlerised "Bahan yang semua itu"; Maker Melody mengisytiharkan bahawa ia menjadi ". . . peristiwa penting dalam sejarah awfulness . . .". 

Majalah Rolling Stone memberi album 5 bintang, dengan Kurt Loder menyebutnya "pencapaian superlatif pada beberapa tahap . . . " dan "karya agung pertabalan seni batu". Loder dilihat album sebagai ". . . pada dasarnya Roger Waters solo album . . ."

"Satu pasukan yang dibelanjakan" Gilmour merekodkan album solo keduanya Mengenai Face pada tahun 1984 dan digunakan untuk meluahkan perasaan tentang pelbagai topik dari pembunuhan John Lennon hubungan dengan Waters.

Beliau kemudian menyatakan bahawa beliau juga menggunakan album untuk menjauhkan dirinya daripada Pink Floyd. Tidak lama kemudian Waters mula tur album solo barunya Pros dan Cons Hiking sentak. Richard Wright membentuk Zee dengan Dave Harris dan Identiti yang dirakam, yang pergi hampir tidak disedari apabila dilepaskan.

Wright juga di tengah-tengah perceraian yang sukar dan berkata kemudian bahawa ia adalah, ". . . yang dibuat pada satu masa dalam hidup saya apabila saya telah hilang." Mason mengeluarkan album solo Profiles kedua pada bulan Ogos 1985, yang memaparkan sumbangan daripada Gilmour pada "Lie for a Lie".


Selepas Waters mengisytiharkan Pink Floyd "satu pasukan yang dibelanjakan", dia menghubungi O'Rourke untuk membincangkan menyelesaikan bayaran royalti pada masa hadapan.

O'Rourke berasa bertanggungjawab untuk memaklumkan Mason dan Gilmour. Hasilnya, Waters telah marah dan mahu memecat beliau sebagai pengurus band. Perairan kemudian pergi ke Mahkamah Tinggi untuk menghalang nama Pink Floyd dari pernah digunakan semula.

Para peguam beliau mendapati bahawa perkongsian itu tidak pernah secara rasmi disahkan dan Perairan dikembalikan kepada Mahkamah Tinggi dalam usaha untuk mendapatkan kuasa veto ke atas penggunaan nama band.

Pasukan Gilmour bertindak balas dengan mengeluarkan press release ini dengan teliti worded mengesahkan bahawa Pink Floyd akan terus wujud. Gilmour kemudian memberitahu seorang wartawan Sunday Times bahawa "Roger is a dog dalam palungan dan saya akan melawan dia . . .".

Perairan menulis kepada EMI dan Columbia, menyatakan hasratnya untuk meninggalkan kumpulan itu, dan meminta mereka untuk melepaskan beliau daripada tanggungjawab-tanggungjawab kontrak. Gilmour percaya bahawa Waters kiri untuk mempercepatkan kematian Pink Floyd.

Perairan kemudian menyatakan bahawa, dengan tidak membuat album baru, Pink Floyd akan melanggar kontrak yang akan bermakna bahawa bayaran royalti akan digantung dan bahawa dia telah memaksa dari kumpulan kugiran ini sebagai ahli-ahli yang lain mengugut untuk mendakwa beliau.

Dengan kes itu masih belum selesai,-Waters menolak O'Rourke dan bekerja Peter Rudge untuk menguruskan hal ehwal. Dia pergi untuk merakam soundtrack bagi Apabila angin bertiup, dan juga album solo kedua, kaos Radio. Gilmour pimpinan era (1986-1995)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...